Jordskalv eller krig?



Alltså, dagen idag började på det absolut sjukaste sättet jag någonsin har varit med om. Jag vaknade, mitt i natten trodde jag av att hela huset skakade och att jag ramlade ur sängen... Utanför fönstret var det människor som skrek.

Min första tanke: Nu har vi hamnat i krig, de e krig, vad ska jag göra nu?

Min andra tanke: Vad är det för dag, är det mina grannar som har värsta festen?


Min tredje tanke: E jag riktigt riktigt dum i huvudet, eller var det där en jordbävning?

Jag satte mig, riktigt förvirrad upp i sängen och satte på teven för att kolla om dom sa någonting om en jordbävning i skåne, jag hoppades verkligen verkligen att dom skulle säga någonting för jag trodde jag hade blivit knäpp! Och där sa dom det, det hade verkligen varit ett jordskalv i Skåne, SKÅNE! Det är ju liksom inte den första tanken som dyker upp i huvudet klockan 06.20 i SVERIGE!
Galen morgon blev det i alla fall!

Sen var det skola och vi satt hela jäkla dagen för att bli klara med vår redovisning som vi ska ha imorgon. Vi blev klara så vi får se hur det går!

Sen när vi skulle åka hem så var det såklart stopp på alla tåg eftersom det var sådan kalabalik så det  var bara att finna sig i situationen och sätta sig på bussen som tar megalång tid!
När vi kom hem till mig så blev det en snabb middag och sen iväg till Emelie för lite julmys och julklappslek! Det var supermysigt och jag fick två jättefina ljus och sex stycken läckra dricksglas!

Nu ska jag och Jessie mysa ner oss i sängen och titta på TITANIC, guuud va längesen det var!
Godnatt alla godingar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0