Jul, jul, strålande jul!



Hej alla förväntansfulla! Tänk när man var liten och den här dagen var den absolut längsta på hela året! Man gick runt och väntade på att dagen skulle ta slut så man kunde vakna upp på morgonen och det var julafton! Tänk om den känslan kunde infinna sig igen. Men det gör den nästan för mig idag, jag har julstämning. Granen är klädd, paketen är inslagna, köttbullarna rullade och skinkan är provsmakad! Jag sitter här med tända ljus och hoppas på att det ska börja snöa, då skulle allt bli perfekt! Snälla tomten, ge mig snö!

Jag kommer ihåg de året då jag började tvivla på att jultomten faktiskt fanns. Pappa lånade in grannen för att vara tomte och alla mina tvivel försvann, det var klart att jultomten fanns på riktigt, jag hade ju faktiskt sett honom. Så året därpå var jag helt bombsäker på att han var riktig, han kommer in till alla oss barn med sin stora mage och sitt vita skägg och glasögon. Då säger mormor
"Barn, akta nu morfars glasögon!"
Åh herregud, det var som att något förstörde hela min julafton, mormor, hur kunde du göra så? Avslöja på självaste julafton att jultomten inte fanns? Det var en mycket tragisk upplevelse för mig! =)
Jag längtar tills det finns barn i släkten igen så man får tillbaka tomten, jag saknar det!

Hoppas nu att ni alla kan sova och inte ligger och tänker allt för mycket på vad tomten kommer med imorgon=)
Hoppas ni får en riktigt, riktigt mysig julafton!
Massa julpussar!




Fick superfina klappar av Smarre och Betty idag, två par söta örhängen, tackar tackar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0