Mina små änglar



Sorry för min bloggtorka men det händer inte så mycket i mitt liv just nu förutom praktiken eftersom jag är där hela tiden så det finns liksom inget skojj att skriva om, men jag kommer igen jag lovar!

Ibland så förstår man sitt beslut att jobba med barn, ibland är de helt enkelt underbarare än underbarast! Idag när jag kom till skolan så kommer M fram till mig med ett litet paket, och i det låg ett supderduperfint halsband som hon har gjort till mig. Nu snackar vi inte ett resårhalsband med plastpärlor utan ett långt fint halsband i silver med en liten ängel på. Hon hade gjort till alla fröknar men ville ge mig den som hon tyckte var finast för hon tycker jag är "Den bästa fröken av ALLA!" Det var ju så man fick tårar i ögonen, jag kommer aldrig mer kunna bli arg på henne den lilla gullungen!
Sen vid lunchen kommer N fram till mig och säger att jag "minsann är den näst bästa människan i hela världen" näst efter henne såklart då da, men att jag var så snäll å gullig å snygg, det är inte varje dag man får höra det! GULLUNGAR ÄR VAD NI ÄR!
Sen fick jag senare under dagen höra att jag är den bästa lärarstudenten de nånsin har träffat och de har FAKTISKT haft fem stycken, och av en kille fick jag höra att jag är "Jävligt cool för du kan åka snowboard".
Var kommer alla gulligheter ifrån, och hur kan alla komma under en och samma dag? Ibland inser man verkligen hur kul det är att jobba med de mest ärliga människorna i världen, nämligen barn!

Idag är sista kvällen jag å A bor ihop. Imorrn flyttar hon ihop med M och jag kommer bo här själv i några veckor. Det kommer kännas tomt och tyst men samtidigt skönt. Hennes rum kommer kännas stort och tomt däremot eftersom jag är van att där alltid är stökigt eller en tv står på. Det är verkligen the end of an era! Kommer sakna dej men samtidigt inte=)

Nu måste jag ramla ner i sängen å kolla lite på teve!
PUSSSSS



Kommentarer
Postat av: Jessie

Goungar!!!

2008-12-04 @ 19:00:46
URL: http://jessiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0