Dagens äventyr

Idag är jag nybörjare igen! Jag sitter på det andra kontoret och ska lära mig hur det funkar här (totalt onödigt eftersom det är exakt likadant som på det andra förutom att man ska slå in en kod.)
Min lärare för dagen är ingen mindre än Smarre!
Eftersom vi har sååååå himla mycket att göra på jobbet tänkte vi ta en sväng ut för att ta en cigg. När vi står där ute kommer vääääärldens sötaste hund förbi. Vi var ju bara tvungna att fråga vad det var för ras. Då säger matte att det är en Kinesisk nakenhund med päls. Hmm...tänkte Smarre å jag, en kinesisk nakenhund med päls, det har vi aldrig sett förut. Den kallas tydligen för powderpuff (supersött namn by the way!) och är vit och fluffig och jättesöt. Förr i tiden brukade man slå ihjäl de hundar som föddes med päls för man ansåg att de var missbildade. Hur kan man vilja slå ihjäl en sån underbart gullig liten sak?
Den som vi träffade var bara fyra månader gammal och vi fick hjälpa matte att uppfostra henne. Man kan alltid hitta spännande saker att göra en torsdag när man egentligen ska jobba!!!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0