Ehh...å vem e du?

Min goda vän A och jag diskuterade vad man skulle kunna skriva om för roligt ämne idag, fantasin har inte hunnit vakna till ordentligt ännu men det kommer säkert något bra under dagen, brukar vara så för mig eftersom jag har en tendens att bli övertrött sådär på eftermiddagen när man bara sitter och väntar på att få släppas ut i friheten.

Vi har i alla fall pratat om varför vi svenskar e så jäkla stela och tråkiga mot människor vi inte känner. Om någon sätter sig brevid en på tunnelbanan tittar vi bara på den personen med förakt och undrar varför människan var tvungen att sätta sig på just den där platsen när hela vagnen är full av andra platser, om det hände utomlands skulle man bara säga god morgon eler godmiddag eller vilken tid på dygnet det nu råkar vara och framförallt vara artig och le! Vi är dom som pratar mest om vädret i hela världen, betyder det att vi är extremt besatta av vädret eller bara att vi absolut inte har något annat att säga till varandra? Antagligen det sistnämda.
Jag tycker att från och med nu ska vi alla börja säga hej och le mot människor omkring oss. Vad förlorar man på att vara trevlig lixom? Jag kan förstå att man på morgonen inte orkar vara trevlig mot människor för de orkar inte jag, men då e jag inte ens trevlig mot mina bästa vänner (smarre de e sååå kul å reta dig på morgonen för du blir så himlans arg=). Men det här är ju något som alltid händer i Sverige. Skärpning nu! Människor är inte farliga, det är ju riktigt skojj att hitta nya människor att ha konstiga diskussioner med! Jag lovar!
PUSSSS


Kommentarer
Postat av: S

Haha jo tack jag vet att du tycker det är något av en sport på morgonen... OS grenen hur-ska-vi-irritera-smarre-på-morgonen.

2008-07-22 @ 12:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0