Galen katt tant!

Jag kommer bli det, en sån där konstig tant som bor i en lägenhet med 48 katter.
Idag när jag åkte till jobbet så satt det en reklamskylt för Stockholms katthem på tunnelbanan. Det är en bild på en jättesöt kattunge och så står det något i stil med "Om katten kunde tala så skulle han säga det här" så har dom skrivitt en liten berättelse ur kattens eget perspektiv, om hur han blev utslängd ur sitt eget hem för att hans matte skaffade en hund, hur han låg under balkongen hela natten å ropade på sin matte som aldrig kom och hur han sedan blev sparkad och fortfarande lever med men från skadorna.
Snacka om att gå rakt in i mitt hjärta, jag började nästan gråta sådär på tunnelbanan, allt jag vill göra just nu är bara att åka till det där katthemmet och ta med mig alla hem! Undrar vad de två jag har skulle säga då...
Så om du har möjlighet, rädda en katt!
www.katthemmet.nu/

Kommentarer
Postat av: Anonym

Dom reklamerna är helt fantastiska eftersom varenda kattmänniska (bl.a. vi) kommer tjata på alla dom känner att hjälpa en katt. Jag lovar på heder och samvete att om jag får nys om någon jag känner som har en sommarkatt ska jag fan åka hem till den personen och låta honom/henne sova ute utan mat en endaste natt. Fyyyyyy!



Du kommer gå dit ta hem typ 25 katter och titta frågande på dina föräldrar när dom kommer hem. "Dom stod utanför dörren en morgon bara, vad skulle jag göööra??" =)

2008-07-16 @ 09:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0