Onödigt fakta 1


Alla isbjörnar e vänsterhänta

När jag döptes fick jag en alldeles egen isbjörn av min gudfar, den va vit å mjuk å större än vad jag var. Den hänger med mig fortfarande idag fast den kanske inte är riktigt lika vit. Därför har jag en alldeles speciell relation med isbjörnar så när jag läste det här så började jag fundera.

Hur i all sin dar har man kunnat ta reda på att ALLA isbjörnar e vänsterhänta, dom använder ju inte "händerna" dom går ju för sjutton på 4 ben eller har jag bara drömt alltihop? E jag knäpp?
Är det någon forskare som har suttit och observerat isbjörnar för att sedan göra den stora sammanställningen att ALLA isbjörnar faktiskt är vänsterhänta. Och har han kollat alla isbjörnar som finns i hela världen (okej de kanske inte är så många för dom finns ju faktiskt bara på ett ställe) men iallafall har han tittat på ALLA, hur kan han vara så säker på de?
Jag tror att det åtminstone finns en isbjörn som e högerhänt. Det måste det finnas.
Mitt nya mål i livet blir från och med nu att till varje pris hitta en isbjörn som är högerhänt! Jag ska försöka hitta någon som kan sponsra mina eskapader på nordpolen...hmm...Canada Goose kanske? Snälla?








Kommentarer
Postat av: Kollega

Som svar på din fråga. Japp du är knäpp! Takes one to know one

2008-07-16 @ 14:46:13
Postat av: Jessie

Hahaha :) Fy tusingen vad jag saknar dej!!!!

2008-07-16 @ 17:42:54
URL: http://jessiies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0