Förvirring i Malmö



Idag har vi varit på central fältdag i Malmö, först fick vi lyssna på en journalist om hur man kan använda massmedierna och framförallt tidningarna i skolan, hur man kan skriva en artikel och massa anna intressant information. Ett stort plus var också att vi blev bjudna på frukost med fralla och kaffe samt lasange till lunch, mycket trevligt måste jag säga.

Sen efter lunch skulle vi till en skola i Rosengård och lyssna på hur man förbereder flyktingar som inte talar svenska för att komma in i den svenska skolan och lära sig svenska. Jag, Carro och Emelie skulle köra dit och en viss liten korv sa att hon hittade, men NEJ NEJ det gjorde hon inte. Vi irrade först runt i Malmö och försökte hitta Rosengård, vilket resulterade i att den dumma Stockholmaren som typ aldrig har kört i Malmö annat än till vår skola fick gå på SIN känsla och den stämde bättre än dom som faktiskt kan något om denna stad. Har man bra lokalsinne så har man=)

Sen när vi väl kom till Rosengård så hittade vi inte den nedrans skolan. Vi stannade massa människor på gatan för att vi skulle kunna fråga, alla var verkligen HUUUUR trevliga som helst och förklarade vägen, det var bara de att det verkade som att inte hade nån aning om var den låg men ville vara snälla och hjälpa oss. Efter ytterligare många minuters förvirring kunde vi äntligen gå in i skolan och lyssna på den tråkiga föreläsningen. Det var intressant men tråkigt upplagt!

Det var sammanfattningen av min mycket långa dag, hehe.
Jag mår bättre idag i alla fall för alla er som blev lite oroliga för min skull. Det är ingen fara, sånt där går över och det vet jag att det gör, det är bara väldigt jobbigt när man är mitt inne i det.

Nu ska jag gå och försöka rota längst inne i kylen och kanske hitta något bortglömt som man kan tillaga!

Tjipp så länge!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0