Hej mitt vinterland



Åh, vad jag önskar att det var jul nu. Det skulle bli en alldeles magisk julafton om det hade varit idag. När jag gick upp imorse och drog upp rullgardinen så var hela världen täckt av ett mjukt vitt täcke. Jag tycker alltid det känns som att världen står still när den första snön kommer. Det känns som att alla saktar ner tempot för ett tag, stannar inne framför brasan eller tar på sig skidorna och åker ut på en sväng, Underbart är vad det är, jag älskar den första snön. Det känns som att allt det gråa höstvädret och humöret sveps in i det magiska täcket.

Jag, Smarre och Friday blev inspirerade av snön och åkte iväg för att inhandla lite saker till nyår. Det blev lite saker till dukningen, jag tror att det kommer bli hur fint som helst.
Sen fyndade jag välbehövliga underkläder på rea, ibland ska man verkligen ha flyt!

Inatt låg jag vaken hela natten med megasmärtor i rygg och nacke, jag låg där och vred och vände på mig. Så klockan fem på morgonen när jag satt i fönstret och tittade på snön så fick jag ett välkomnat telefonsamtal, det var konstigt, du kände på dig att det behövdes. Vi pratade länge och om allt mellan himmel och jord, jag blir glad av att prata med dig. Jag blir ledsen av att jag får träffa dig så sällan. Men just nu är jag bara glad att veta att du inte har glömt mig!
Jag säger ju det, den första snön kan vara magisk.

Så vill jag säga ett par ord till min J, ta nu vara på de här dagarna med din sötis. Det kommer kännas bättre sen och jag kommer finnas här om du behöver vara ledsen, för det är tillåtet, det är skönt att få vara det. Du vet att jag tycker om dig min lilla fröken!

Ha nu en riktigt skön lördagskväll, tänd ljus, gör en kopp varm choklad och sätt dig och titta på snön!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0