Lite funderingar...

Idag när jag satt på tunnelbanan på väg ut till Nacka satt jag å kollade på alla människor. Det är så roligt att sitta å kolla vad alla har på sig den här årstiden, när det både är kallt på morgonen/kvällen å riktigt varmt på dagarna. På tunnelbanan kunde man se allt ifrån flipflops och shorts till gåsjacka och Uggs. Jag kom på en sak, är det vi infödda nordbor som tycker det blir varmt och plockar fram shortsen så fort solen tittar fram? Är det dom som kommer från lite varmare länder som tycker det fortfarande är kallt? Eller är det bara någon sorts coolhetsgrej att fortfarande ha vinterjackan på när det är 15 grader varmt? Varför inte bara ta på sig en tröja och en lite tunnare jacka? Som jag, då kan man ju bara ta av eller sätta på sig jackan om det blir för kallt eller varmt?

Tänkte bara dela med mig av mina konstiga funderingar...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0