Arbetslös på riktigt

Nu på morgonen har jag pratat med människorna på mitt gamla jobb på Åhléns, och jag var nästan säker på att jag skulle få komma tillbaka eftersom dom ALLTID söker folk. Men så pratade jag med henne och hon sa att dom egentligen skulle behöva folk men att dom inte får anställa just nu. FAN, jag trodde inte att krisen skulle drabba dom så hårt som den faktiskt gjort. Dom skulle höra av sig om dom mot all förmodan skulle behöva någon, men det ser inte direkt så ljust ut. Så, nu är jag verkligen arbetslös på riktigt, suck. Nu får jag bara hoppas att något av jobben ja sökt ger utdelning.
Jag har i varje fall gjort något som jag egentligen inte vill göra. Jag har satt upp mig på en vikarielista för förskolor. Jag ville ju ta ett brejk från allt det där för att fundera ut vad jag vill, men man måste ju tjäna lite pengar också. Jag hatar att vara fattig. Men jaja, jag får väl stå ut!

Jag har ju faktiskt lyckats att hålla mig sysselsatt nästan varje dag men idag tog idéerna slut. Ingen som är ledig, inga pengar, jag har varit å tränat två dagar i rad så jag måste väl ta det lite lugnt där oxå. Suck, det är tråkigt som tusan att vara arbetslös. Någon som har ett jobb till mig?

Nu ska jag väl försöka få ihop någon typ av lunch.
Puss på er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0