Ung och arbetslös

Som sagt har jag inte speciellt mycket att göra på jobbet idag så jag står och läser artiklar på aftonbladet just nu och ramlade över den här om ung arbetslöshet i Eskilstuna. Det är jättehemskt att så många går arbetslösa i Sverige idag och jag ska vara väldigt väldigt glad att jag har ett jobb och ännu mer glad för att jag har ett heltidsjobb. Men när jag läser den här artikeln blir jag lite mörkrädd. En tjej på 26 år som ALDRIG har jobbat (förutom ett sommarjobb för 10 år sedan), hur är det möjligt? Vi har inte haft lågkonjuktur i 10 år... vi har inte varit nere i den onda spiralen som vi sitter i i så många år... 10 år, det är jättelång tid. Något jobb måste man väl lyckas få på 10 år? Ett vik? Extrajobb? Kanske är jag lyckligt lottad som har lyckats få jobb i mina dagar men jag har så svårt att förstå att man går arbetslös i 10 år. Eskilstuna kanske är den stad i Sverige där det är högst arbetslöshet, men vågar man komma med ett litet förslag då? Flytta, kanske? Efter 10 år kanske det är dags att fundera över om man bor på rätt ställe?
Jag kommer säkert bli slaktad för mina åsikter, men någon typ av jobb borde man väl lyckas få på 10 år?

Vad säger ni?



Kommentarer
Postat av: carroliten

men det e ju klart att du har rätt! eller de tycker iaf jag.... för.. 10 år är JÄTTE JÄTTE länge, hur klarade hon/han sig på den tiden? skumt... men ja, man flyttar ju om de inte finns jobb.. de trodde jag att man gjorde :P man kan ju först ta alla jobb man kommer över, sälja, städa, asså ALLT, man börjar ju nere och jobbar sig upp,så får ju de flesta göra :) men alla tänker inte så..... får man trots allt inte jobb då, så borde man flytta.. annars borde man kanske få hjälp med cv eller nått...

2009-11-17 @ 23:09:53
URL: http://lillaniniis.blogg.se/
Postat av: carroliten

Heeeej sötenöt :)



Kan vi inte bowla???????? de va ju skit längesen!!! eööer för mig iaf ;) men de kanske va längesen för dig med? så frågar vi lite folk vem som vill hänga på? det har öppnat ett nytt bowlning stället i malmö på nya köpcentret entré , hade varit skoj att prova spela där???

eller har du andra förslag? :)



kommer du på fredagen? på dagen?



PUSS

2009-11-23 @ 22:41:29
URL: http://lillaniniis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0